boleh kasi thumbs up tak?

Thursday, October 20, 2011

tanggungjawab


tanggungjawab pada Allah s.w.t : kita sebagai khalifah di muka bumi Allah yang sementara ni, jangan nak enjoy sangat cari bekal untuk dunia yang kekal nanti..


tanggungjawab pada agama : apa yang boleh kita buat untuk Islam selama kita hidup ni. bukan ayat bajet                                       bagus contohnya, "ape yang aku dapat kalau aku buat ini, buat itu,etc" sebagai contoh la


tanggungjawab pada keluarga : ibubapa. adikadik, atok nenek. tanggungjawab kita untuk jage diorang (terutama mak ayah), bukan tanggungjawab 'rumah orangorang tua' ye.


tanggungjawab terhadap diri sendiri : untuk masa ini, tanggungjawab terhadap diri adalah, 'offline cepat, tutup semua game, sign out, PEERGI STUDY LAH PANDAI!' *padanmuka kena marah dengan diri sendiri.

ASSALAMUALAIKUM :)

3 comments:

  1. :robot alamak terkene tempias ckit2x....da la smlm aku main game tak ingat dunia

    ReplyDelete
  2. Refer [2:30]...itulah tgjwb kita buat masa ni...selamat beramal..selamat maju jaya junior2 ku..moga kejayaan bersama antum/nna semua..insyaAllah..

    ReplyDelete
  3. NS ali: ha nanti dah masuk belajar jangan nak 'lagha' sangat ye :)

    senior Lensa Daie: syukran. seniorsenior banyak membantu.insyaAllah,semoga jasa kalian dibalas dengan kejayaan utk pro exam nanti :)

    ReplyDelete