boleh kasi thumbs up tak?

Saturday, September 17, 2011

MESRASISWA

Assalamualaikum =). 

bila melangkah kaki masuk Universiti, 1st thing yang aku fikir pasal RAGGING. ada lagi ke benda macam tu?? ok, memangla masa kat KMPk dulu, ade la sorang lecturer (50++ y/o) dia cakap pasal zaman dia kena ragging  masa orientation week.biasalah senior nak main2 dengan adikadik.tapi sekarang tak banyak kes yang dengar teruk sangat. so bila mama n abah dah nak balik perak (lepas hantar aku), aku cakap "nia tak kisah jauh ke ape, cume, orientasi tu, nia malas la, slalu paksa2 cepat2 la, aktiviti tu la, ni la" sebagi sorang anggota beruniform, abah kasi pandangan dye,dye cakap, memangla smua orang tak suka, letih, tapi ada dua pilihan, nia ikut secara rela, atau secara berat hati. kalau secara rela, kamu akan enjoy semua aktiviti tu, kalau tak rela, aktiviti best pown rada macam neraka *ok NERAKA tu aku yang cakap* ok finefinefine, aku taknak tension,so aku rela hati berada di minggu orientasi. ok aku dapat bilik (utk minggu orientasi) dengan sorang ex-dip UnisZA, student law, mula aku agak cuak, sebab dia kira senior la walau sama intake utk degree,takutkan benda alah RAGGING yang tak bermoral tu sebenarnye. so mula2 aku cakap pun takuttakut,tapi bila dah sebilik, aku makin kenal kak ekin, dia layan aku pun bagus,memang dia share la pengalaman duduk kat sni 3 tahun lepas. baru lah aku terfikir, kak ekin duduk sini 3 tahun dah, ni nak sambung 4 tahun, jadi 7 tahun, steady je dia,aku yang 5 tahun (inshaAllah), tak mati kot.takpe we'll try.

baju merah=kak ekin, baju kuning=mimi


1st week orientasi, aku rase ok, serius, sebelum ni aku akan rase hampeh kalau ada seminar2 ke, orientasi2 ke,macam, eeeii malaslah, tapi kat sini aku rasa ok la,just biasa lah ngantuk2 tu kaaann. may be sebab aku ikut cakap abah. bagus lah. then aku kena pindah kampus lain.lepas belajar seminggu, ada pulak lagi orientasii untuk kos yang diambil. aku macam, 'alamak, pehal ni, asal tak buat hari tu terus, dah start kelas malas laah' tapi difikir balik, aku positifkan diri la, bilalagi nak jumpa senior kan, mane tahu ada input2 best.
JADIIII, aku pun semangat lah nak pegi orientasi dengan senior2 yang sebelum ni hanya cntact kat face book je. tapi, oleh kerana wa dah ngantuk tahap gaban ni, pagi esok , inshaAllah, wa kasi  story ape yang rase nak story lah pasal orengtasi dengan seniorsenior..!! 

okBYEBAI

0 comments:

Post a Comment