boleh kasi thumbs up tak?

Saturday, September 17, 2011

SENIOR

Assalamualaikum, hai kawankawan yang super duper awesome!! :),ok so, regarding to my post before, mesrasiswa, ini nak sambung balik ni.

my 2nd orientation, MESRAMEDIK namenye.yang handle adalah senior2 tertinggi dalam persatuan Mahasiswa/i Perubatan (PERMATA),yang mane mulamula fikr, macam malas, then bertukar eksaited nak berjumpa seniorsenior kaaann. yelah, kampus baru ni nak panggil akak, abang, karang muka nampak muda je, ntahntah same umur, malu la pulak, so bila dah kenal senang nak cam kan. takut jugak kena buli teruk ke ape, tapi, kalau kena buli takkan aku sorang kena, paling tidak ramairamai, so tak la malu sangat kan.

ramai juga yang nak balik, because of certain reasons kan, tapi tak pe la, batch kami ada 60 orang, 4-5 orang balik pun still ramai yang tinggal, bagi aku la, tapi for facilitators ni mungkin ada rase tak best bila ada yang tak join.tak pe, sabar ye.... :) banyak jugak games yang dioghang buat, sampai kadankadang, ada game yang aku rase macam, eih siapa la yang cipta game ni ha, bak kata kawan aku sorang tu, "scary". tapi aku senang, kalau aku enjoy dalam game tu, aku bertahan lama lah sikit, kalau tak,terasa mengantuk ke apa, aku mematikan diri aku laa.

barang amanah,mulamula orientasi, diorang suruh isi air dalam belon,then jadikan barang amanah, yang ni aku tahu, untuk nak tengok tanggungjawab kita,tambah2 untuk medical students, takleh la ambil mudah halhal macam ni kan,so aku jaga je elok2, siap balut guna tuala lagi ok,!! kadangkadang masa aktiviti, ada yang terlupa belon air tu, ok, barang amanah la sedap sikit. diamdiam, faci akan kutip belon tu. lepas tu nanti diorang akan tanya siapa dah hilang barang amanah tu,then sebagai balasan sebab cuai, dorang baling barang amanah tersebut ke bawah,kasi pecah la.ok part ni aku rasa macam kejam gila lak, balig belon ke bawah. ada yang sampai nak nangis kot,tambahtambah dengan muka super serious faci yang baling tu.tetttt.tapi benda ni kasi pengajaran gak, dalam kita sibuk buat benda lain,jangan lupa amanah dan tanggungjawab kita kan.

ni lah contoh barang amanah.comel kan.!!!


dalam sehari, kami akan diberi  mahjung paper untuk kita luahkan perasaan kita.dah faci cakap, tulis ape je yang korang nak, nak marah ke apa ke.jadi,ramai la yang hentam macammacam.lawak pun ada sebab sebenarnya bendabenda tu ada yang tak serius pun, saja tulis nak kasi joke sikit kaaann. tapi malam terakhir,segala benda yang kami tulis tu, dipaparkan balik,and banyak benda yang dipersoalkan,mulamula memang kami banyak diam, then bila ada yang bersuara,makin melaratl lah, aku pun ada bersuara gak just nak bagi pandangan, pasal respect2 aku tak nak main, for seniors, memang aku respect korang lah, aku demamdemam pun aku attend je orientasi tu, berdiri lame panas satu badan, tapi masa berdiri, aku terfikir balik, dulu masa buat part time di LWOT, penah situasi argue2 ni berlaku, dimana aku yang baru umur 19 tahun ni, bertelingkah kata dengan chef yang dah agak lama, kira dalam 30++ kot, memang masa tu, kita nak tegakkan kebenaran yang kita rasa, tapi who cares, since that chef adalah senior di tempat kerja, walau tak sama bidang belajar atau siapa lagi pandai dalam spm, dia still senior, and junior kena hormat dan terima apa yang dia cakap. baru aku terfikir, dulu masa part time pun dah jumpa keadaan macam tu, nanti in the real pekerjaan macam mana?? lagi teruk kena kot.jadi tu la yang senior nak train kitorang pada malam tu. sebabnya aku pelik jugak, senior yang sebelum ni aku jumpa baik je, tibatiba berubah, aku ingat dah kena mandrem ke diorang ni.ruparupa diorang sengaja melakonkan keadaan macam tu, best gak tengok pertumpahan air mata ramai kan. lastly, thanks to all facilitators, lepas ni susah dah kot nak jumpa korang yang busy ni.ok.TRIMASS :) seniors, you are great :)
ni la batchmate aku 
ni barisan faci yang sempoisempoi belake.


p/s: untunglaa yang birthday bulan september.

okBAI

4 comments:

  1. belon tuh comel kn;]

    ReplyDelete
  2. ha ah comel..itu ambil kawan punya :))

    ReplyDelete
  3. haha...alhamdulillah!! hope program ni dapat memberi semangat pada korunk utk belajar MBBS UniSZA nih...kami senior sgt berbesar hati utk share anything dgn korunk...jgn malu2 bertanya...ada senior ni 1 kelebihan utk korunk...manfaatkan sebaiknya...

    ReplyDelete
  4. thanks senior iman. senior2 banyak sangat dah tolong, tambah2 bab semangat kan. baca entryentry blog korang pun cukup bagi semangat. notes2 abf iman pun dah siap di print out dah. semoga Allah s.w.t tambah pahala abg iman setiap kali kitorang baca.berguna tu.. Thanks a lot bro :)

    ReplyDelete