boleh kasi thumbs up tak?

Wednesday, June 29, 2011

susah nak study??

aku belek-belek la memo pad yang aku guna time kat kolej dulu.tetibe ade la tertengok kembali ilmu yang dikongsikan oleh ustaz mase kelas agama. dye cakap student ni ada benda yang kite takleh tengok,utk na elakkan fikiran jadi tumpul,INI BUKAN REKAAN TAHU. seingat aku mase tu, ustaz tengok kat satu buku tu,tapi aku memang penah denga orang2 tua cakap pun hal ni.. so boleh lah ye awok nak bekongsi ngan mengkome semue.ngeh3 :)

      1. jangan melihat najis
      2. jangan melihat kemaluan-nanti mata menjadi kabur
      3. jangan melihat buih-lemah pemikiran
      4. jangan membaca tulisan di batu nisan
      5. jangan kencing berdiri (tmbahan lagi, kalau kencing berdiri, syaitan akan duduk bawah,mandi dgn urine tersebut, macam kite bagi dye tmbah power laa..) 
      6. jangan tidur selepas subuh dan asar'
      7. jangan makan benda2 masam(epal ijau pown tak leh)- minumlah susu.. macam saya :)
      8. jangan makan kacang kuda(sebaliknya makanlah kacang cerdik)
      9. jangan melihat bangkai dan benda2 najis
      10. jangan melihat burung dalam sangkaR-sebaliknya lihatlah ikan yang berenang2(bagusla rumah aku ade akuarium banyak ikan)
      11. jangan makan banyak
      12. jangan memukul kepala,tunjal kepale pown same la(nanti dupamine(hormon) hilang,jd lemah ingatan)
      13. jangan minum mase makan(tmbahan lagi nanti perut buncit)-seelok2nya, lpas abis makan smua yang dlm pinggan tu baru minum,satu lagi, buah2an makanlah sebelum makan nasi yee,bkan slepas.
      14. lastly jangan melihat salib
JAP LAGI SATU,MASE LECTURER ATAU CIKGU TENGAH MENGAJAR, WALAU SEPOWER MANE POWN GADGET ANDA, TAK YAHLA WAT MUKE HUDUH DAN BUDUH  MACAM NI SAMBIL CAPTURING PIC 
KAN DAH TAK PASALPASAL TERTINGGAL STEP KAT DEPAN!!
okBYE!!!

0 comments:

Post a Comment