boleh kasi thumbs up tak?

Tuesday, July 31, 2012

a girl with a boy's soul

i am here today because of the choices i made yesterday

MONOLOGUE..

bila dia bertanya 'kenapa kau pilih negeri itu'
aku tak ada jawapan yang tepat
yang pasti, jawapan 'kerana aku nak jadi doktor' takkan diterima pakai oleh mereka
sebab mereka akan menjawab 'you deserve a better place', atau yang lebih rapat akan menjawab 'sejak bila kau minat benda ni?'

dah lama aku fikir
aku bersyukur disitu
aku bersyukur dengan ini
aku sayang mereka
cuma sekali sekala aku sendiri bertanya pada diri yang tak pandai ni,
"KENAPA AKU LETAK INI DAN TEMPAT INI SEBAGAI PILIHAN PERTAMA"

aku rewind,replay dan segala re- re- lagi,
akhirnya aku faham,
aku disini kerana CABARAN dia
kerana BERDIKARI
aku ke sini kerana EGO aku, BETUL KERANA EGO! buktinya, masa dicampak ke tempat yang dekat dengan rumah, aku menangis tiap tiap malam kerana MANJA! kerana ego , bila aku dicampak kesini yang beribu batu jauhnya, menangis pun tidak, telefon jarang sekali.
EGO kerana MARAH, MARAH kerana AKU KALAH, kalah membuat keputusan sendiri,
aku kesini kerana MERAJUK
MERAJUK supaya lama-lama mereka RINDUKAN aku, 
JANGAN EGO LAGI, MEREKA PERLUKAN AKU.

aku ceritakan balik kenapa aku ada kat sana pada sorang lecturer dan beberapa classmate aku masa dalam grouping dekat kem "penutupan" 1st year kitorang, ok sebenarnya aku terpaksa cerita. taksangka ramai lecturer yang kisahnya ala2 kisah aku, yang paling aku ingat kata2 lecturer tersebut "saya jadi doktor sebab saya banyak derhaka kepada dua ibubapa saya" sangat menarik cerita dia. Allah knows everything that we don't . kita takkan bersyukur kalau kita tak pernah mengeluh.

ASSALAMUALAIKUM

0 comments:

Post a Comment